miércoles, 26 de marzo de 2008

Cosicas de Shadowmoor

Gracias al Orb of Insight se han podido extraer los siguientes datos de lo que contendrá la nueva ampliación:

  • La palabra “Indestructible” aparece referenciada a un carta común.
  • Hay un conjuro azul con el texto “Toma un turno adicional después de este” que tiene como coste de invocación 1UU.
  • Un conjuro negro que tiene tres objetivos y crea seis contadores.
  • Un conjuro blanco, raro, con solo cuatro palabras en su texto.
  • Una carta que otorga protección contra cualquier cosa y que no es un permanente.
  • La expresión “+20/+20″ hasta el final del turno. También se ha hablado acerca de la aparición de un ciclo de cartas extrañas construido alrededor de una palabra clave y otra cosa, la introducción de “Q”, dando como pista que “Q” es una cosa, no una mecánica de juego.


Y tambien hemos podido encontrar las descripciones de los mazos preconstruidos que podremos ver en Shadowmoor. (Fuente svenskamagic.com)

Aura Mastery
Unleash the power of enchantments. Buff up your creatures, put the whammy on your opponent's, and then snap your fingers to scramble Auras around at your whim. Your enemies will grudgingly applaud even as their plans are ruined.

Mortal Coil
Mortality is annoying, but these creatures don't mind. The persist mechanic allows them to laugh in the face of death, or even benefit from dying. You'll weave combos and frustrate your opponent as your minions repeatedly jump back to play.

Army of Entropy
Things wither and die. That's a fact of life, especially in Shadowmoor. But don't stop that entropic cycle of nature—accelerate it! Tear down defenses and leave permanent scars in your foe’s life total. Your smoldering warriors will own an empty board.

Overkill
Go for the big finish. Buy time with an innocuous army while you build to a game-winning mystic explosion. Demolish the board with a cataclysmic spell that will set records every time you play the deck. Mages are measured by the spells they wield, so why not wield the biggest ones?

Turnabout
They'll never see it coming. Your tricky creatures can untap at a whim to create combat superiority or machine-gun combos. Use their untap abilities repeatedly to build up immense creatures or swarms of tokens—and leave your opponents wondering what hit them.

No hay comentarios: